Claymore: To Speak as a Dragon Raid x2

Yurkami

Lurker
Si fa molto veloce per cui non serve manco programmarla, appena vi becco si fa :sisi:

Quest Epica x2 che consente di acquisire la capacità di parlare il Draconic, chi non ha mai sognato di mandare a fan giro un drago??
Basta avere un livello superiore al 45° per poterla prendere.

http://eq2.wikia.com/wiki/To_Speak_as_a_Dragon

MI RACCOMANDO, PER POTER PARLARE CON IL SAGGIO DOVETE CONOSCERE IL [URL="http://eq2.wikia.com/wiki/Krombral"]Krombral[/URL] (il linguaggio dei giganti)

Starting the Quest

1. Approach the ravine in Lavastorm that leads to the entry to Maiden's Gulch and speak to Sebir the Historian, who tells you about the sage who needs rescuing.
  2. Zone a group of players at least level 45 into Maiden's Gulch: Rescue of the Sage. NOTE: This is not needed.
  3. Kill the named drakota, Vyr'drais the Vicious with 2 adds, and hail the Sage of Ages on the platform behind him to start the quest'.
NOTE: You MUST have learned Krombral (Giant-language) or you will not be able to zone into the Oratorium Of Thyr and will not be able to reach Nagafen.
Steps

1. Once you've started the quest with the Sage, travel deep into Solusek's Eye and enter the Oratorium of Thyr.
  2. At the Oratorium you should have two selections for the zone instance, one will be "Oratorium of Thyr (Deserted)". Unless you desire to fight the Flamelord for some other reason, you can now (8/2007) select the Deserted instance and just walk through. The exit is back to Solusek's Eye. Skip to "exit the Oratorium".>
  3. Fight your way through the Oratorium (level 50-51^^ giants) to Flamelord Thyr.
    • HAVE A NON-CRITICAL PARTY MEMBER HAIL THE FLAMELORD. The person hailing the Flamelord is temporarily banished to a cage from which they cannot escape. The person doing the hailing should obviously not be your main tank. Conjurers, Necromancers and Illusionists are able to use their pet while in the cage. It is also possible to cast down on the Flamelord and to heal from the cage. If you can solo the Flamelord, it is possible to range pull him to the cage and complete the instance solo, but the task is difficult.
  4. Defeat Flamelord Thyr and exit the Oratorium.
  5. There is a one-way jump from the exit point ledge down to the path, known as the Point of No Return. Negotiate the short path to Nag's Lair.
  6. Use the gong to have your group enter Nagafen's Lair. Because you do not know the Elder Dragon language (the whole point of this quest is to learn it), you can't speak to Lord Nagafen once you enter.
  7. Speak to Majordomo Inferinus who tells you that you need to learn the language Elder Dragon to be able to speak to Lord Nagafen.
  8. Speak to the Sage of Ages in Antonica on the top floor of the Tower of the Oracles. He tells you that you need to find 26 translated runes of Elder Dragon to learn the language.
  9. Gather the 26 runes and speak to the Sage of Ages again.
The runes are scattered all over the shattered Norrath, but only in the zones originally available when the game launched:

[...] PALLA IMMANE DA FARE IN SOLO....

Rewards

Ultima modifica:

Gandalfone

Lurker
famola famola, che poi ci serve per la claymore :)

ho visto che una (o piu' rune) sono a queynos: ma io come ci metto piede? non m'ammazzano a prima vista?

Yurkami

Lurker
shhhhhh ... nono Eym vai tranquillo ho messo una buona parola io.
onion55lr1kj9.gif

Yurkami

Lurker
Non è che poi rischiamo che mi socializza troppo con il sorcio e non voglia più saperne di uscire?
Scolta a me... porta principale :sisi: le guardie sanno gia tutto
e8a506dc4ad763aca51bec4ca7dc8560.gif

Gandalfone

Lurker
ricordatemi che quando arrivo a 70 vi faccio trasferire ad un server PVP e vi faccio un corso su quanto sono cattivi gli inquisitori...... :D

Yurkami

Lurker
Sei troppo poliglotta per i miei gusti comunque... mi no so quae paramatro te ga per definir la veciaia, par quanto me riguarda fino a che me rege la propriocezion sto in na bote de fero.

Ultima modifica:
Alto