Patch e aggiornamenti!!

Liold

Super Postatore
Ma sbaglio o adesso non è più possibile comprarlo su steam? o.o

Comunque io l'ho preso, e polverone a parte vorrei capire a che stadio sta il gioco adesso. E' uscito dall'alpha ed è in beta? Tutta la roba che ho preso adesso verrà resettata e ripartirò da zero nella versione definitiva? No perché io ancora non l'ho capito XD

erpedo

Super Postatore
Ma sbaglio o adesso non è più possibile comprarlo su steam? o.o

Comunque io l'ho preso, e polverone a parte vorrei capire a che stadio sta il gioco adesso. E' uscito dall'alpha ed è in beta? Tutta la roba che ho preso adesso verrà resettata e ripartirò da zero nella versione definitiva? No perché io ancora non l'ho capito XD

tranquillo, quando muori perdi tutto, non devi aspettare l'uscita del gioco.... :)

Liold

Super Postatore
tranquillo, quando muori perdi tutto, non devi aspettare l'uscita del gioco.... :)

Lo so, ma dato che già vendono roba nel marketplace non riesco a capire perché lo fanno se poi tolgono tutto .-. poi comunque forse non hai notato che ci sta un inventario globale che funge tipo una banca. Vai in una safe zone e ti depositi tutto quello che ti pare, che non puoi perdere in nessun modo in gioco (lol... bel survival), quindi dato che son già pieno di roba, vorrei capire se devo continuare ad essere conservativo o meno... parlassero chiaramente XD

tuco1991

Postatore
Lo so, ma dato che già vendono roba nel marketplace non riesco a capire perché lo fanno se poi tolgono tutto .-. poi comunque forse non hai notato che ci sta un inventario globale che funge tipo una banca. Vai in una safe zone e ti depositi tutto quello che ti pare, che non puoi perdere in nessun modo in gioco (lol... bel survival), quindi dato che son già pieno di roba, vorrei capire se devo continuare ad essere conservativo o meno... parlassero chiaramente XD
Il wipe dell'inventario lo hanno già fatto quello che trovi o compri ti rimane.

erpedo

Super Postatore
Patch Notes, 12/20/2012

Early revive was removed
Revive time is set to 1 hour
Scoreboard was updated
After dying, you will get disconnected automatically in 60 seconds
Some more Christmas items were added. Try to find them in the Colorado
Zombies were optimized, should improve framerate in Campos, Boulder city
Fixed an issue with items sometimes falling through the ground
Fixed an issue when you were not able to pick up an item if it is partially inside the wall
Fixed an issue that using bandages on other player were not updating item's cool-down properly
Crosshair in 3rd person view was improved
Fixed an issue with grass on low frame rate

Jambi

Lurker
Patch Notes, 12/20/2012

Early revive was removed
Revive time is set to 1 hour
Scoreboard was updated
After dying, you will get disconnected automatically in 60 seconds
Some more Christmas items were added. Try to find them in the Colorado
Zombies were optimized, should improve framerate in Campos, Boulder city
Fixed an issue with items sometimes falling through the ground
Fixed an issue when you were not able to pick up an item if it is partially inside the wall
Fixed an issue that using bandages on other player were not updating item's cool-down properly
Crosshair in 3rd person view was improved
Fixed an issue with grass on low frame rate

Spettacolo =)

erpedo

Super Postatore
Patch Notes 12/21/2012

Fixed an issue with terrain having way to many polygons on medium quality (will improve frame rate)
Optimized shadow rendering on low quality
Fixed crash related to zombie optimization in previous patch

jpganzo00

Super Postatore
spero che facciano qualcosa per sti cazzo di zombie,o fanno una via di mezzo tra l'esser zero o milioni, o che aumentino il respawn nelle zone.....è un disastro senza armi melee

Jambi

Lurker
spero che facciano qualcosa per sti cazzo di zombie,o fanno una via di mezzo tra l'esser zero o milioni, o che aumentino il respawn nelle zone.....è un disastro senza armi melee

Sinceramente io mi trovo piu' che bene , anzi ti diro' se aumentassero' un pochino sia il numero che l'aggro ai rumori e il raggio di aggro sarebbe anche meglio ...
per le armi melee ci vuole talmente poco a trovarle che ne ho una quarantina di scorta ..basta andare a nord dove ci sono notoriamente i posti piu tranquilli .
Devi anche considerare che gli Zombi sono si un problema per chi deve andare per la citta in cerca di loot ,ma prima ancora sono uno scudo contro i PK ..se ti muovi con un certo criterio chi ti spara si sta uccidendo da solo .. =)
tanti sono morti nel tentativo di segarmi , mangiati dagli zombi che loro stessi hanno aggrato sparando =)

ma capita a tutti , l'altro giorno stavo lootando dentro un supermarket quando sento i passi di qualcuno e il rumore forte di zombi ...mi sistemo in un angolo con il mossberg spianato ...il tipo entra e BUUUM morto ..peccato che aveva dietro qualcosa come 30 zombi che sono entrati e mi hanno mangiato in men che non si dica =)

Ultima modifica:

jpganzo00

Super Postatore
Sinceramente io mi trovo piu' che bene , anzi ti diro' se aumentassero' un pochino sia il numero che l'aggro ai rumori e il raggio di aggro sarebbe anche meglio ...
per le armi melee ci vuole talmente poco a trovarle che ne ho una quarantina di scorta ..basta andare a nord dove ci sono notoriamente i posti piu tranquilli .
Devi anche considerare che gli Zombi sono si un problema per chi deve andare per la citta in cerca di loot ,ma prima ancora sono uno scudo contro i PK ..se ti muovi con un certo criterio chi ti spara si sta uccidendo da solo .. =)
tanti sono morti nel tentativo di segarmi , mangiati dagli zombi che loro stessi hanno aggrato sparando =)

ma capita a tutti , l'altro giorno stavo lootando dentro un supermarket quando sento i passi di qualcuno e il rumore forte di zombi ...mi sistemo in un angolo con il mossberg spianato ...il tipo entra e BUUUM morto ..peccato che aveva dietro qualcosa come 30 zombi che sono entrati e mi hanno mangiato in men che non si dica =)

sarò sfigato coi loot....ma io di armi da mischia ne trovo davvero poche....so che al nord ci sono solo paesini quindi si troveranno,ma non capito quasi mai la XD

erpedo

Super Postatore
sarò sfigato coi loot....ma io di armi da mischia ne trovo davvero poche....so che al nord ci sono solo paesini quindi si troveranno,ma non capito quasi mai la XD

per me vale lo stesso, il loot è anche questione di fortuna.... a nord poi, dove ci sono stalle, baracche e nessuna stazione di polizia o simili non mi sembra di aver mai trovato fucili, pistole ecc...

Liold

Super Postatore
per me vale lo stesso, il loot è anche questione di fortuna.... a nord poi, dove ci sono stalle, baracche e nessuna stazione di polizia o simili non mi sembra di aver mai trovato fucili, pistole ecc...

Per adesso vi consiglierei di controllare gli alberi di natale in città, non solo ci trovate mazze (forti come hammer e veloci come bat :p), ma con un pò di fortuna anche i sacchi di babbo natale che sono zaini addirittura più grandi dei large backpack. Sarà una cosa momentanea ovviamente, ma meglio approfittarne.
Per il discorso di trovare fucili, pistole ecc... per adesso il drop mi sembra abbastanza casuale, tant'è che spesso trovo tipo bottigliette d'acqua e cibo alla stazione di polizia, e tipo un fucile a pompa dentro un ristorante. Quindi è solo fortuna, solitamente le città/paesi vicino alle safe zone sono i più raziati, quindi magari non trovate nulla perché è passato qualcuno poco prima di voi. In quelle città molto lontane dalla safe zone mi trovo sempre meglio per quanto riguarda i drop, anche 5 fucili in un colpo solo... il problema poi è tornare alla safe per metterne da parte qualcuno XDXD

bastoner

Lurker
[h=2]Q and A, plus some insight into our schedule[/h]
Hello everyone!

JonnyTruant (Tyler) here stopping by to chat and answer some questions, and also give you a little snap shot into our development process, and what we're currently working on. So, without further ado!

From Art

• Katanas! Coming this week. All active users will receive a unique Katana in the their global inventory.
  • Interiors. In the coming weeks you'll see fleshed out interiors, complete with furniture sets. This month we'll also be opening up a bunch of other buildings for you to explore!
  • WEAPONS
    biggrin.png
    . One of my personal favorites - some of you will remember when we asked what weapons you'd like to see/use in the zombie apocalypse. Well, we listened, and RussianKaliber and his art team are SUPER excited to get cranking on new melee weapons, as well as some more common firearms.
  • Characters. There are currently more characters of many different backgrounds, male and female, in the pipeline, and you'll see them over the coming months. We plan to release them as they're ready, and i'll post more further down the line.

From Design and Code

• Strongholds. One map is nearly done, and 2 others are in the pipeline.
  • Reputation system and name plates. This should come very soon, and I'll post more details - there'll now 5 levels of lawman/bandit each to achieve, each of which comes with a title and icon. Name plates will be seen when aiming at players
  • Server rental - we're working on this still and testing, ensuring its ready for public release. Making sure we have a healthy balance of options. Processing feedback from a number of threads and polls, balancing, etc. They'll be out as soon as they're ready.
  • Skills
  • Call for help
  • Building blocks. We have a number we're working on (blocks of bricks, wood planks, etc)
  • Lockboxes
  • Safe settlements - in game store and inventory access, sentries

That's our schedule for the new few months. We still have a number of options on our schedule, so if you aren't seeing that one feature you have to have more than anything else rest assured its on our plates. Vehicles, VOIP, all those will be coming, but this is the high level on what we're working on for the first part of this year.

Now, ask me whatever burning question you like and I'll do my best to answer. I only ask you keep it civil and have some patience - I'm only one man, but I promise I will answer all constructive questions in a timely fashion!

UPDATE: First 3 pages
#6 Augeson, the server’s will come when they’re ready. I’m not comfortable committing to a more specific date as the testing process is volatile, and as a result difficult to predict time wise.
#7 We’ve been experiencing some issues, with login/launcher/servers, that our IT guy is currently investigating. Hopefully won’t be much of an issue much longer.
#10 Video game development on a smaller team is an intense process. With Steam, the antihack, and unforeseen issues in the investigation of some of the larger features we realized the work was considerably more than previously estimated. It’s the problem, the double edged sword of communication. We want to commit, promise, whatever – but then issues like these arise and push back deadlines. We’re working on it, I assure you.
#11 To piggy back off the previous question, PilatePear, these features are in the coming months. Likely the next two but I’m not going to give any specific dates…once they’re closer to being completed, I’ll be sure to let everyone know!
#12 Not at this point Raghu, but soon
#17 Fairfight reporting doesn't kick, it adds you to a list for review by a dev
#18 We have a schedule, yes, but no we will not be publishing this. We’ll update the community on active items in development and rough timelines.
#21 Sounds like a question for someone else to answer. I personally love our community, and our team is far from lazy  we work long hours, and put a lot of work into this game.
#23 The fact you’re here Zipus means you’ll receive one  Folks who purchase the game after we release them will not, unless they loot them or purchase through the store.
#24 Hackings been massively reduced, and our anti-hack is continuing to kick ass.
#28 Clan banks are still comin. Zombie intelligence will be tweaked, and you can expect to see some feedback polls in Game Discussion surrounding this. Sentries are coming, to protect safe settlements. They’ll be part of the ‘Safe Settlements’ feature, once we’ve completed planned features there.
#30 Bounty boards are coming with completed safe settlements!
#34 That’s the risk
wink.png

#38 We’re sorting out the exact specifics on this one. I’ll post more in another dev diary later.
#39 Something something woodchuck
#41 We’re giving you as much info as we can. Once we get closer to completion we’ll announce actual dates. Please be civil, Sergey is not in Russia, here’s here with us working on the game.
#44 1. Yes, cars are coming. I haven’t listed them as they are not as a high a priority as some of these other features. 2. Absolutely, we have another code team working on engine optimizations.
#45 There’s a few other threads detailing how Strongholds will function, but the basics are that they’re smaller maps you can rent, customize, and set up as your own personal or clan stronghold.
#46 Sergey has told me no wipe, and I see no reason there will be one.
#47 Unfortunately you don’t have all the info here. The report feature doesn’t ‘instaban’, it puts players on a list for review. Its merely a factor in a hackers review. Most of the ‘innocent’ bans are in fact hackers. Our antihack is working, and quite well. Did you have another question?
#49 Its one of the top desires, as we understand it, and last we’d discussed yes PvE was coming.
#50 We’ve discussed expanding Colorado and may do so. The feature to have notes indicating player location in the front end has also been discussed, and I personally fancy it. We’ll see about the trade system, no plans at the moment. And yes, there will likely be a universal stat page for your account.
#53 Flashlight on/off is on the list! That’s the idea w/building blocks, and you can also build up on private servers, strongholds, wherever you like. What I mean there is finishing planned features for Safe Settlements, I’ll expand.
#54 I’m more than happy to answer a real question, if you have one.
#56 I only wish that worked in more aspects of my life
smile.png

#57 I’m offering as much insight as I can at the moment
#58 We’ve discussed another safe settlement further west, in the newer areas. I’ll bring it up again!

iWanted

Divo
Ottime news, le nuove mappe non vedo l'ora di vederle, uhh nuovi edifici finalmente xD
Ahhh la torcia che si spegne e si accende finalmente xD

jpganzo00

Super Postatore
finalmente aprono nuovi edifici,spero che si arriverà ad avere almeno 5/6 tipi per ogni edificio,almeno quelli piu importanti.
Il resto tutto interessante,attendo con ansia anche il tag da bandito/lawmen cosi finalmente i banditi non avranno vita lunga :asd:

Liold

Super Postatore
THE WAR Z SKILLS

Hey survivors! We have been working really hard on getting our skill tree implemented and before it goes live we wanted to give you, the players, a chance to check it out and give us some feedback on them! These are currently being tested internally and subject to change, especially with your feedback. We value your opinions so please let us know what you think! Please, when giving feedback try to be as constructive as possible, as this will help us get to the information we need quickly.

By performing certain activities and completing tasks, players will earn experience points to spend on unlocking skills. There are no classes and players are not limited to speccing into certain skill trees. Players are able to eventually unlock all skills in the entire tree over time; the more time you put into the game, the more you get out of it by unlocking cool skills. There is no one way players have to unlock skills, like all things in the War Z world, the choice on how you play is up to you. You can unlock one entire tree before moving on to the others or unlock all branches one skill at a time as soon as you have the experience points available to do so.

Players start at the center of the tree, with 4 branches leading off to different skill groups.

The Physical branch allows players to increase things like strength for carrying more weight, health and stamina increases and more.

The weapons branch helps to increase proficiency and skill in ranged and melee combat.

The survival branch of course helps with survival, from medical to useful survival skills these will definitely come in handy in War Z. There is even a skill which lowers your aggro to zombies, something that all survivors in zombie filled worlds learn over time, and now you can learn it in War Z.

The newest addition to the design is the Repair branch. We are implementing item and weapon degradation soon and this branch will become in valuable to everyone. Learning how to repair your items will save your life. Along with the skill to repair, players will also learn the skill of taking care of their weapons so they last longer in the weapon degradation branch.

57fax.jpg

Alto